NEW YORK!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Iris Hoog - WaarBenJij.nu NEW YORK!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Iris Hoog - WaarBenJij.nu

NEW YORK!!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Januari 2013 | Verenigde Staten, New York

Hoi Nederland! :)


30-12-2012, New York City, 3.42 pm.

De stad New York bevalt me meteen. Of beter gezegd, op het moment dat ik de douane af ben. Na een lange vlucht waar ik het slapen lastig was moest ik nog 2u in de rij voor de douane wachten. Maar gelukkig zit ik nu in een busje van JFK vliegveld richting Manhatten, naar Grand Central, het centraal station van New York.

De mensen hier zijn super vriendelijk. Elk gesprek begint met 'Hi How are you, Have a nice day, Enjoy your trip, etc. De buschauffeur bevalt minder goed, nu snap ik waarom het Amerikaanse rijbewijs niet geldig is in Europa. Wat een idioten hier op de weg!

Als we langzaam Manhatten inrijden voelt het alsof ik hier al jaren kom, alles ziet er zo vertrouwd uit! Als ik dan de bus uitstap en midden tussen de hoge gebouwen sta is het toch wel giiigaaaaaaa gigantischh!!!! Wow wat groot, echt voel me heel ieniemienie. En de taxi's zijn geel! Haha, te gek.

Sanne, Sanne & Chris gebeld, zij zitten hier om de hoek, dus ik meet ze daar, echt leuk om ze te zien!! JEeeeeeeej !!! Eerste stuk van Manhatten gezien, ook vanuit Chris z'n auto. De eerste dagen blijven we bij Chris, hij woont in Staten Island. Dit is een eiland tegenover Manhatten, te bereiken met veerboot. 's Avonds niet veel gedaan, lekker spelletjes, hapjes en drankjes met z'n alle bij Chris thuis.


01-01-2013, New York City, Staten Island Ferry, 3.00 pm.

Happy New Year!!
Staten Island ligt best wel afgezonderd van de stad. Alleen te bereiken met ferry of bus en daar doe je dan zo'n 1,5 a 2 uur over, niet te doen! Deze ferry vaart zo langs het vrijheidsbeeld en op de skyline van New York af, echt super mooi! Zie foto! :)

We hebben nu paar nachten bij Chris gelogeerd, en hij nam ons mee naar New Years Party gisteravond. Dit was echt DIK amazing. We hebben keihard gefeest tussen de guido's en guida's, Jersey shore figuren! Ze kijken heel gek (duck face) en gaan helemaal los. Het feest was inclusief eten en drinken. Het eten bestond uit Vet, Vet en Vet. Echt bizar hoe de Amerikanen hier eten. Gefrituurde kip, kaas, mac&cheese, vieze pasta. Dus niet zo raar dat de Amerikanen zo dik zijn. Ons ontbijt vanochtend bestond uit vieze dikke pancake sausage. Ik denk dat ik er nog een week last van heb, niet te filmen!

Gistermiddag hebben we een super chille dag gehad. Heerlijk door het Central Park gewandeld, met metro hele stad door gereisd en lekker wijntje gedronken. De ondergrondse wereld van New York is echt bizar groot. Door de hele stad loopt de metro lijn en alles is prima te bereiken.


04-01-2013, Atlanta City, vliegtuig ATL -> Buenos Aires, 7.00 pm

New York Part 2.
Het hotel La Quinta was 10x beter dan Chris' apartement. Heerlijk 2 2persoons bedden, ruime 2 kamers, eigen badkamer, 2 televisies, heel lekker ontbijt met fruit!! De stad is vanaf hier (New Jersey) goed te bereiken, 20 minuten met de bus, dus dat is echt dikke prima!

Afgelopen dagen echt heel veel gedaan en alles gezien van New York:
- High Line Park, oude trein rails die boven stad loopt, omgetoverd tot 'park'.
- Meatpacking District, popiejopie buurt met mooie winkels, restaurants en clubs. Winkel hier heet 'shoegasm! haha.
- Little Italy, gelunched bij Frans restaurant, heel toepasselijk (NOT), erg lekker, dat wel!
- Chinatown, veel chinezen.
- World Trade Center met 9/11 Memorial, echt heel indrukwekkend! Op de plek waar de torens stonden hebben ze enorme vijvers gebouwd waar water in stroomt (zie foto).
- Eataly, soort Italiaanse markt met heeeerlijke kaasjes en wijn!

De avond van 2 januari hebben we Ilse opgepikt van het station. Zij loopt stage in Boston bij het Hyatt en kwam ons voor 2 daagjes vergezellen. We voelden ons met z'n 4en net Sex And The City. 's ochtends naar 66 Perry Street geweest, Upper West Side. Dit is de straat waar het huis staat waar Carrie (SATC) woonde. Hele leuke en rustige buurt, hier zou ik wel kunnen wonen ! ;)

Daarna gingen we op zoek naar Abercrombie & Fitch, kledingwinkel waar de mannelijke verkoopsters alleen spijkerbroek dragen! Deze winkel is op 5th avenue, PC hooft van New York. Helaas dikke rij voor de winkel, er is er ook 1 geopend in Amsterdam, dus daar maar naartoe!

Hierna door naar Time Square om goedkope tickets te scoren voor musical. 1,5u in de rij gestaan en vanavond naar Evita!!!!, Ricky Martin included! Nog even biertje gedronken in Hard Rock Cafe, waar Eric ons nog kwam opzoeken. Evita was super mooi, prachtige muziek en dans!! Don't Cry For Me Argentina!

Ochtend erna nog naar Rockefeller geweest, vanwaar je enorm uitzicht hebt over de stad, echt super mooi!!

Op dit moment zit ik in een hostel in Buenos Aires, net aangekomen na een lange lange vlucht. Het weer hier is GEWELDIG! Super lekker warm, en zit in m'n korte broek en hempje dit verslag te typen. Alleen maar Nederlanders, best bizar!

Groetjes vanuit HOT buenos aires, ik ga zo even boodschapjes doen.




  • 05 Januari 2013 - 18:53

    Carola:

    Hola Iris
    Je bent de dagen in NY goed doorgekomen, leuk om zo over Ny te lezen.
    Ik wens je een fijne tijd in Argentinie en geniet ze.

    Saludos

    Carola

  • 05 Januari 2013 - 19:05

    Ans En Oscar:

    Leuk verslag uit NY! Deze big City komt er nu bij op ons wensenlijstje.
    En dan nu alweer in een andere grote stad, enorm verschil natuurlijk
    Alleen de temperatuur al!! Hier is het miezerig, niks aan, dat heet winter.
    Veel plezier met de Nederlanders, toch wel makkelijker dan Spaans!

    En dat is maar weer een mooie ervaring met al je vriendinnen.
    goed te horen dat je het reizen je goed vergaat,
    maakt ons alleen maar nieuwschieriger hoe het je verder vergaat!

    groet Ans & Oscar.

  • 05 Januari 2013 - 19:26

    Sjors Duineveld:

    Hè nichtje.

    Wat een verhalen

  • 05 Januari 2013 - 19:50

    Sennie:

    lieve Irie!! wat hebben een geweldige week gehad en wat heb je een leuk verslag geschreven, echt DIK leuk haha! op dit moment zit ik al in de shuttle richting Auburn want had een vliegtuig eerder! Ik wens je een dik amazing ervaring toe! dont cry for me Argentina!! hasta luego xxxxxx Sann

  • 06 Januari 2013 - 08:43

    Dorien:

    Hoi Irisje. Blijf je volgen hoor, lijkt me ook wel wat, N.Y. als ik dat zo lees. Maar dan niet als Sex in the city girl:))
    Fijn dat alles goed is gegaan.
    Wij waren een heerlijk warm gezellig weekje in Marrakech! Genoten!
    Nu weer in het werkritme.
    En jij trouwens ook nog een gelukkig en gezellig 2013.
    Xxx, Dorien

  • 06 Januari 2013 - 12:11

    Oma En Opa. :

    Hoi Iris ,leuk je te zien en te horen .Wij zitten hier ook in het nieuwe jaar en gaan overleven. We blijven je volgen . Ik ga je schrijven, als je eenmaal in Argentino zit . dag liefs Oma
    Tante Pollewob,wat een belevenis in dat andere werelddeel,geniet van de zon en de verschillende culturen,koppie er bij houden hoor,liefs van je opa??!!

  • 06 Januari 2013 - 16:37

    Frans Beers:

    Iris ik ben blij dat het zo goed gaat in het begin van je reis. nog de beste wensen voor 2013. en ik verneem van jouw wel hoe de druiven in Mendoza zijn.

    groetjes Frans Beers

  • 07 Januari 2013 - 11:31

    Devika:

    Hey nichtje!
    Wat klinkt het allemaal 'amaaaziiing' :).
    Echt heel tof allemaal.
    De rij voor de A&Fitch is hier trouwens net zo lang, als niet langer, dan daar in NYC.. Maar volgens mij mis je niks.
    Tot hoelang ben je in NY en wat zijn je plannen :)?
    Dikke kus

  • 07 Januari 2013 - 11:31

    Devika:

    Oh, ik zie het al. NY - BA - MEN. Te gek :).
    Veel plezier en geluk daar! X

  • 07 Januari 2013 - 12:27

    Bonnie:

    Hoi lieverd,

    Leuk om te lezen!
    Heel veel plezier & succes in Argentinie.

    xxx

  • 07 Januari 2013 - 16:02

    Danique:

    Waaaaaaauw Irieee! Wat heb je al veel meegemaakt. Ik vind het echt super vet dat we nu gewoon allebei in Zuid-Amerika zijn! We moeten maar is een bakkie doen, haha. Of pannenkoeken eten!
    Veel succes & plezier en ik spreek je snel op skype, whatsapp, postduif etc!
    xxx

  • 08 Januari 2013 - 18:06

    Annelies:

    Super Iris, ik geniet al van alles wat ik lees. Heel veel plezier hè

  • 09 Januari 2013 - 06:22

    Caroline:

    Lekker schat! Klinkt heerlijk! Hou ons op de hoogte en GENIET!! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 10221

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 30 Juni 2013

New York - Buenos Aires - Mendoza

Landen bezocht: