Laatste daagjes Mendoza - Reisverslag uit Maipú, Argentinië van Iris Hoog - WaarBenJij.nu Laatste daagjes Mendoza - Reisverslag uit Maipú, Argentinië van Iris Hoog - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes Mendoza

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Maart 2013 | Argentinië, Maipú

26-03-2012

Goedemorgen Nederland!

De laatste week werken op de wijngaard is ingegaan. Nog 3 dagen werken, en dan zondag met de bus naar Chili! De 3 maanden zijn voorbij gevlogen, heb een super leuke tijd gehad bij Bodega Familia Zuccardi. Aan de andere kant is het ook wel mooi geweest, het werk begint een beetje eentonig te worden, en in ons huis word het ook steeds rustiger. Op dit moment wonen Kayla en ik met de 2 Italiaanse jongens en 1 Engelse. Zij werken in de bodega zelf, en maken lange diensten van 12 tot 14 uur. Veel zijn zij er dus niet, en wordt het dus een beetje saai voor ons hier. Vooral omdat we in de middle of nowhere wonen, 40 kilometer van Mendoza.

Zondag ga ik dus naar Chili, mijn toeristen visum verloopt volgende week, dus het makkelijkst om deze te verlengen is even over de grens. Verder heb ik zo'n 3 weken totdat papa en mama komen, dus heb ik genoeg tijd om dit land te ontdekken. Eerst ga ik naar Santiago, de hoofdstad, zo'n 5 uur met de bus vanaf Mendoza. Daarna wil ik naar Valparaiso, een stad aan de kust, en vanaf daar zie ik het wel. Ik zou eigenlijk met Hew en Mari gaan reizen, Hew is helaas ziek terug naar Engeland en Mari is al eerder gestopt bij Zuccardi en zit ondertussen al in Peru.

2 weken geleden heb ik samen met Mari en Brice (Canadese vriend van haar) een 'bike and tasting' gedaan door Maipú, op de fiets langs verschillende wijngaarden, super leuk! In dit stadje zijn veel wijngaarden op korte afstand van elkaar, dus met een plattegrond konden we zo bekijken waar we heen wilden. De eerste wijngaard was Carinae, met Franse eigenaren die eind jaren '90 de wijngaard zijn begonnen. De wijnen waren echter nogal zuur en vol tannine, wijn maken hadden ze niet geleerd in Frankrijk! Daarna naar Florio, wijnhuis met Italiaanse achtergrond, en ook zij maakten nogal aparte wijnen. Mousserende wijn van Torrontes en Malbec/Chardonnay versterkte wijn (soort Port). Hierna was het alweer tijd om de fietsen in te leveren, de fietsen werden achterin de politie auto geladen, en we werden keurig voor de fietsverhuurder afgezet. Dit omdat het ondertussen al 7u s avonds was, en het blijkbaar gevaarlijk kon worden voor toeristen op straat, hilarisch!

Verder zijn we nog met een groepje het Andesgebergte in gegaan. We huurden met z'n 4en een auto, Mari, Gabriel, Jerome en ik, en de Argentijnse jongens hebben ons het gebergte laten zien, super mooi! Op een gegeven moment waren we op zo'n 3000km hoogte. 's Middags hebben we een asado (bbq) gemaakt naast de rivier, en we zijn nog doorgereden naar Potrerillos, super mooi en groot meer, waar ik ook heb geraft met Lieke.

De rondleidingen geven aan toeristen word dus een beetje saai, vooral omdat er sommige dagen bijna geen Engelstalige toeristen komen. Dan is het voor ons vooral wachten en de wijnen bijvullen, en dan duurt de dag wel lang. Afgelopen week wel weer rondleidingen gegeven aan toeristen van over de hele wereld, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Verenigde Staten (veelal) en Canada waren op bezoek, dus dat is erg leuk! Vooral als ik weer even Nederlands kan praten!

Als ik vrije dagen heb ga ik wel vaak richting Mendoza, vorige week met z'n alle naar de bioscoop geweest (film in het Spaans, dat was dus wel lastig) en St. Patricks Day gevierd met Ierse bieren! Vrijdag gaan we met iedereen van Zuccardi stappen, en dan zit het er echt op.

Mijn volgende verhaal zal waarschijnlijk vanuit Chili zijn, ik ben benieuwd naar dat land aan de andere kant van het Andesgebergte!

Liefs en Besos, Iris

  • 26 Maart 2013 - 16:46

    Willy En Gerard:

    HALLO IRIS,
    WAT GAAT DE TIJD SNEL HÈ ! ZO TE LEZEN HEB JE WEER HEEL
    WAT MEEGEMAAKT , LEUK HOOR .
    JE SCHRIJFT HET OOK ZO LEUK OP .
    DUS NU NAAR CHILI , HOE LANG BLIJF JE DAAR DAN ?
    WEL SPANNEND IN JE EENTJE , MAAR JE VIND VAST WEL WEER
    ANDERE REIS GENOTEN ,
    HEEL VEEL PLEZIER VERDER , EN DOE VOORZICHTIG .

    LIEFS EN GROETJES VANUIT EEN KOUD KIKKERLANDJE ,
    WILLY EN GERARD

  • 26 Maart 2013 - 20:23

    Baklap:

    Jeeetje irrie 3 maanden alweer voorbij!!! Tijd gaat echt hard
    Leuk om te lezen wat je allemaaldoet!!! Ben jaloers!!
    Leukdat je ouders alweer bijna komen!!:)
    Benieuwd nar je volgende verhalen dit hoop ik via skype!! Haha
    Xxxx

  • 26 Maart 2013 - 20:49

    Lenny:

    Time flies when you're having fun!

    Ik lees skype! Dat wil ik eigenlijk nog wel even. Heb deze week (woe, do-ochtend) wel even tijd, hopelijk jij ook! Kan ik je plekkie nog even zien!
    Als het niet lukt, dan heel veel plezier in Chili! :)

    XX uit Utrecht

  • 27 Maart 2013 - 04:50

    Sannie:

    Lieve schat,

    Wat gaat de tijd ontzettend hard! 3 maanden geleden stonden we nog samen op de top of de rock.
    Mooie dingen heb je meegemaakt maar goed dat je ook weet dat het weer mooi is geweest.
    Fijn dat we zo af en toe eens kunnen skypen en ik kijk er naar uit dat we weer samen een wijntje of theetje kunnen doen! TOT SNEL!

    GENIET maar drink met MATE haha..

    LIEFS xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2013 - 15:17

    Annelies:

    Jee, tijd gaat snel, als je het zo naar je zin hebt.
    Je ouders kunnen blij zijn met zo'n reislustige dochter, komen ze nog eens ergens, haha.
    Veel plezier verder hè. Dikke kus Annelies

  • 07 April 2013 - 13:05

    Jan Stet En Blanda De Beer:

    Hoi lieve Iris,
    Zo meisje dus Argentinië zit er alweer op. Of ga je nog weer terug met de volgende wijnoogst. Nu dus Chili, ook geweldig! Kan je even bij Blanda haar zus langs, die woont in Santiago. Wij zitten vanaf morgen voor drieëneenhalve week in Costa Rica, rondreis + bezoek aan Rosa. Chili is schitterend, alhoewel het nu herfst is daar en minder warm. Geniet ze en tot in Nederland. Liefs van Jan en Blanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 10209

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 30 Juni 2013

New York - Buenos Aires - Mendoza

Landen bezocht: