Buenos Aires y Mendoza - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Iris Hoog - WaarBenJij.nu Buenos Aires y Mendoza - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Iris Hoog - WaarBenJij.nu

Buenos Aires y Mendoza

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Januari 2013 | Verenigde Staten, New York

Hola Chico's!


07-01-2013, Buenos Aires, 9.00pm.

2 dagen geleden aangekomen in Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinië. In deze stad wonen 16 miljoen mensen, het is dus bizar groot!! Op het vliegveld van Buenos Aires aangekomen zag ik meteen de busmaatschappij 'Manual Tienda y Leon', en kocht een ticket naar het hostel. Toen ik naar buiten liep zag ik meteen een busje staan van hun, dus liep er naartoe en mijn koffer werd ingeladen. Toen ik eenmaal in het busje zat bij de Argentijnse familie keken ze me een beetje raar aan, en de chauffeur vroeg naar mijn ticket. Bleek dat ik in totaal verkeerde bus zat! haha, net op tijd achter gekomen.

Eenmaal in de goede bus kon ik meteen zien hoe immens groot de stad is. De buitenwijken om de stad heen strekten zich eindeloos uit. Ik werd keurig voor het hostel afgezet, in de wijk Palermo. Dit is de leukste en veiligste wijk in het centrum van de stad met leuke pleintjes en brede straten.

In het hostel hoorde ik meteen 2 jongens Nederlands praten, hoe dan?! Zit je aan de andere kant van de wereld, zijn er weer Nederlanders het is ongelofelijk. Die avond met groepje van 3 Nederlandse jongens, 2 Italiaanse meiden en Argentijnse gingen we uit eten bij 'Cabrera', een steak house. Hier deelden we 'Bife de Chorizo', Steak van 800 gram! Echt niet normaal groot, maar super lekker!
Die avond zijn we met ze alle gaan stappen in 'Terrazas', super mooie en grote club aan de rivier Rio de la Plata.

Volgende 2 dagen ben ik alleen op pad gegaan om de stad te verkennen, de rest zat hier namelijk al 6 maanden en gingen 1 van die dagen naar huis. Ook in deze stad bijna alles met de metro gedaan, elk deel is daar goed mee te bereiken voor maar $2,50 Pesos per rit (€0,40). In de metro moet je wel goed op je spullen letten, en daar ben ik vet goed in, hè mam! Dus er is niks van mij gestolen haha :D!

Verder veel mooie gebouwen en parken in de stad gezien, o.a.:
- Plaza Italia, super groot park midden in de stad, waar veel Argentijnen picknicken en voetballen.
- Cumanita, heel toeristisch maar wel leuk, 2 straten met alleen maar gekleurde huisjes in de wijk La Boca. Hier ook tango dansers gezien op straat, super mooi!
- Voetbalstadion La Bombanera
- Plaza de Mayo, is het plein waar de Argentijnse republiek in 1810 werd gesticht. Ook bekend om de 'Dwaze moeders' die tegen de regering protesteerden in jaren '70. Aan dit plein staat de 'Casa Rosada', werkpaleis van de Argentijnse president.
- La Recoleta, begraafplaats waar Evita begraven ligt.

Eind van de middag nog biertje gedronken met Rick en met taxi naar station gegaan. In taxi's moet je goed opletten dat je niet word opgelicht, omdat ze razendsnel je geld wisselen in nep geld en doen alsof jij dat gaf.


Jueves 10 Enero, Mendoza Bodega Zuccardi, 7.41pm.

Gisterochtend aangekomen in Mendoza, na busreis van 14 uur!! van Buenos Aires naar hier. Gelukkig goed geslapen. Op het busstation werd ik meteen hartelijk ontvangen door Carlittos, de chauffeur van Zuccardi. Hij spreekt geen engels, dus was meteen goed Spaans oefenen haha. In de auto vertelde hij mij over de familie Zuccardi en Mendoza.

Ook hartelijk ontvangen in de cava (wijnkelder), door Federico en de andere collega's. Mijn roommate is Kayla, meisje uit de VS met veel tattoeages en piercings, maar wel heel aardig! Verder wonen er nog 2 meiden, Kelly uit Ecuador en Ivana uit Honduras. Zij zijn ook heel gezellig en kunnen ons mooi spaans leren :)


Martes 15 Enero, Zuccardi, 11.00 am.

Het is nu dinsdag, week later, en ondertussen al 5 werkdagen erop zitten! Time flies when having fun! Het wijnhuis is echt super groot! Ze hebben 600 hectares eigen wijngaarden, en 400 hectares van wie ze de druiven kopen. Per jaar produceren ze zo'n 24 miljoen liter wijn. 80% hiervan is de Santa Julia lijn, de meer jonge en simpelere wijn, ook wel in Albert Heijn te koop! 20% is Zuccardi, de hogere kwaliteitswijn.

Ook hebben ze hier een eigen olijfolie productie, super leuk! Velden vol met olijfbomen die over een paar weken worden geoogst. Oogst, productie, botteling, labelen, alles gebeurt hier op de bodega! En de olijfolie is super lekker!

We wonen hier echt midden tussen de wijngaarden, er staan totaal iets van 10 huizen. Hier wonen ook nog mensen die op de wijngaarden zelf werken, dat is het echte harde werk! De oogst is ook al begonnen, de eerste druiven zijn al binnengekomen vorige week, uit een wat noordelijkere regio dan hier, waar de druiven eerder rijpen.

Vorige week vooral veel meegelopen met collega's om alles over de wijngaard en de productie te leren. Zondag eerste tour gegeven aan 2 meisjes uit Miami en hun familie, die het productieproces van wijn wilden leren. Echt heel leuk om dit te doen!

Afgelopen zaterdag zijn we met z'n 4en wezen stappen in Mendoza, zo'n 40 km hier vandaan. De wijngaarden liggen dus best wel afgelegen, maar wel mooi met alle natuur erom heen! Ik voel me hier dus prima thuis zo en kan me hier nog wel even vermaken! Tot nu toe heb ik afgesproken met Federico dat ik 3 maanden hier blijf, en dan kijk of ik nog langer wil blijven en hoe het gaat.

Ik hoop dat mijn spaans ook wat vooruit zal gaan, alle collega's spreken spaans en helpen ons goed met vertalingen en uitdrukkingen. Ik kan hun gesprekken al steeds beter volgen dus dat gaat de goede kant op :)

Straks gaan Kayla, Kelly en ik nog even stukje fietsen rondom de wijngaarden en op zoek naar supermarkt in de buurt. We krijgen al het eten enzo van het restaurant, groente, fruit, vlees, kip, brood. Maar bepaalde dingen zoals yoghurt en ijs hebben ze niet, dus dat gaan we even halen :) Verder vandaag lekker bij het zwembad liggen en BRUIN bakken haha! Dat is nog wat anders dan sneeuw he ;)

Liefs uit Mendozaa!!

  • 15 Januari 2013 - 16:59

    Willy Stet:

    Hai Iris , zo te lezen heb je het naar je zin ,
    je hebt al veel meegemaakt , leuk hoor !
    veel plezier , en goed op letten hè !
    Groetjes van Gerard en Willy

  • 15 Januari 2013 - 17:10

    Bonnie:

    Mooi verhaal en wat een avontuur!
    Veel plezier en succes met de spaanse taal.

    Xxx uit het koude nederland
    brrr

  • 15 Januari 2013 - 17:41

    Chantal:

    Hi meisje, klinkt echt super goed waar je beland bent! The good life.. Ben wel een beetje jaloers! xx

  • 15 Januari 2013 - 18:12

    Annalia:

    Iris,
    Wowh, wat onwijs leuk wat je aan het doen bent. En wat een liters zeg, productie is mooi om live te zijn hoe dat allemaal in zijn werking gaat!! Geniet er maar goed van in dat prachtige land.

    Heel veel succes nog en ben benieuwd of die drie maanden niet te kort zijn haha!!;)

    Liefs, vanuit het sneeuwwereld Anvers

  • 15 Januari 2013 - 22:40

    Vreni:

    Irish!
    Super leuk om te horen dat je het nu al naar je zin hebt:)! Zal vast zo blijven, dikke kus vanuit een koud en wit Den Haag!

  • 15 Januari 2013 - 22:40

    Vreni:

    Irish!
    Super leuk om te horen dat je het nu al naar je zin hebt:)! Zal vast zo blijven, dikke kus vanuit een koud en wit Den Haag!

  • 16 Januari 2013 - 01:53

    Sannie:

    Hoiii Lieve Iris!
    Wat maak je toch een hoop mee!!
    Super leuk verhaal en Argentinie lijkt me prachtig!
    Heel veel plezier en tot snel!
    DIKKE KUS

  • 16 Januari 2013 - 08:47

    Karin:

    Hè Iris,
    Wat een heerlijke verhalen en prachtige foto's.
    Het is wel duidelijk dat jij het zeer naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld!
    Ik kan het me goed voorstellen want het ziet er echt geweldig uit allemaal. NY was ook geweldig heb ik begrepen! Fantastisch hoor! Ik kijk uit naar je volgende verhaal, vind het leuk om je zo te volgen. Geniet van alles (en hoe is het met de tango??)
    Groetjes Karin

  • 16 Januari 2013 - 11:04

    Janna:

    Aaaa wat superleuk allemaal! Ik ga NU een ticket boeken naar Argentinië :P (zucht, was het maar waar...) Echt chill dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er nog van en succes met het Spaans leren :)
    Besos!

  • 16 Januari 2013 - 11:13

    Opa En Oma:

    Buenos dias,wat een wereldreis ,NY,Buenos Aires,Mendosa wat een belevenis,geniet er van.
    Mooi verhaal . Goed dat je het Playa de Maya ( schrijf ik het goed ? ) hebt gezien , waar nog steeds de dwaze moeders moeten rondlopen . Ik heb in onze atlas opgezocht waar of je zit , groot land Argentinie .Hier ligt sneeuw . Do . 17 1 komt Carola en je ouders komen eten . Moeilijke dagen .maar we komen er wel doorheen met elkaar. Volgende week komt Nicky .Wij zijn naar Freek de Jonge geweest , goed hoor nou dag ,ik ga nu mosterdsoep koken .Hou je goed .Liefs van mij en opa ,wiedersehen ! oma .

  • 16 Januari 2013 - 18:24

    Ans En Oscar:

    Leuk verhaal weer, je schrijft leuk!
    Mooie Cava met Art, hopelijk komen er veel toeristen op af!
    Heb je lekker gefietst met Kayla en Yoghurt gevonden?
    Er zullen weinig echt Nederlandse producten zijn.
    Wij aten winterse zuurkoolschotel.
    Verschil moet er zijn!
    Liefs van ons uit HHW

  • 17 Januari 2013 - 11:26

    Corry:

    Hey Iris,
    Even een berichtje uit het koude HHW, nu -2 maar een gevoelstemperatuur van -12 ivm de noordelijke wind : ( Bij jouw lijkt het mij beter, zo te lezen ; )
    Hardstikke leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en te ervaren hoe groot maar ook hoe klein de wereld eigenlijk is. Ze kunne de gebouwen nog zo hoog, groot en veel maken, maar overal hoor en zie je weer Nederlanders haha!
    De foto's die je hebt geplaatst vullen het plaatje heel goed aan, mooie steden met hun charmes en nu het inmense land met uitgestrekte wijnvelden en het prachtige bedrijf. Een unieke eervaring!!
    Voor wat betreft je foto van je slaapkamer, je zou mazzel hebben al als het Sinterklaastijd zou zijn en al je schoenen werden gevuld haha!
    Veel plezier daar en ik zie uit naar je volgende bericht!
    Liefs, C

  • 23 Januari 2013 - 13:53

    Jan En Blanda:

    Lieve Iris,
    Doet goed om je verslagen te lezen. Zo blijven we een beetje op de hoogte van je doen en laten en jij van het onze. Rosa gaat van 1 februari tot 1 augustus naar Costa Rica, stage lopen in het tropisch regenwoud. Wij gaan haar daar opzoeken en zijn bezig met het plannen van onze reis. We kunnen even komen buurten, maar denk dat de afstand iets te groot is. Veel liefs en tot 'schrijfs' van Jan en Blanda

  • 31 Januari 2013 - 10:05

    Dorien:

    Hola nieta,
    que tal? Muy interesante, leer todo que tu haces. Y ademas, es una oportunidad para mi a escribir espanol contigo. Creo que tu hablaria mejor en este momente.
    La vida en Holanda es con llueve (is dat regen? weet niet meer), que pena.. pero es igual porque tiene que trabajar, entonces no tengo tiempo libro mas.
    Pfff, es dificil eh, espero que puedes leer este.
    Y que tu te divertas mas!! besos de tu tia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 10217

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 30 Juni 2013

New York - Buenos Aires - Mendoza

Landen bezocht: